Om du får meddelande om att betalning inte gått igenom kan det hända att ditt kort gått ut i giltighetstid, att du inte haft täckning på ditt konto eller att Klarna inte godkänner fler köp via faktura av dig.
Du behöver då logga in på "Mina sidor" på mittlager.se och välja det avtal som inte blivit betalt.
När du öppnat den fliken hittar du en ruta längre ner till vänster där det står Byt betalsätt. Klicka på rutan och fyll i dina nya betalningsuppgifter och signera köpet på 0:-, Detta ”köp” är en bekräftelse på att du bytt betalsätt. Inom några timmar, under dagtid, kommer vi återigen att försöka att genomföra köpet av din hyra via det betalsätt du bytt till.
Skulle du inom 48 timmar få ytterligare mejl om missad betalning ber vi dig göra om proceduren till annat betalsätt igen. Kvarstår problemet efter att du provat alla de olika alternativ till betalsätt som finns måste du återkomma till oss senast 10 dagar efter det första försöket.
Om du har fler än ett förråd behöver du byta betalsätt på samtliga förråd.